Siste nyheter
NYHETER
Enata | Tar businessgrep på Lilleeng Helsepark – skal gi folk mer hverdagsluksus
948
post-template-default,single,single-post,postid-948,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-14.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-7.1,vc_responsive

Tar businessgrep på Lilleeng Helsepark – skal gi folk mer hverdagsluksus

Tar businessgrep på Lilleeng Helsepark – skal gi folk mer hverdagsluksus

Moss Avis . Av Jon Gran.

Sammen med frisør Linda Marie Juklestad Aasheim har Glam Room-damene Sylwia Fridman og Maren-Eline Haugaard Johansen i Moss dratt i gang sitt eget forretningskonsept for skjønnhet, velvære, design og skreddersøm.

– Nå kan vi styre vår egen tid og gjøre ting slik vi selv ønsker, sier de tre damene som lover hverdagsluksus til så vel menn som kvinner.

Så hva har skjedd? Jo, åpenbart snakket noen sammen, og som en følge av det, ble tanken om å drive egen business født. Deretter flyttet damene inn i et uinnredet rom i Lilleeng Helsepark i Moss, stylet det opp etter alle kunstens regler, og etablerte jobbfellesskapet Glam Room og Hos Linda for å tilby frisørtjenester og skjønnhetspleie som neglebehandling, vippeextensions, spraytan, hairextension, make up og mye annet.

Og som ikke det var nok: Et viktig tilbud er skreddersøm av alt fra fitness-bikinier til selskapskjoler, brudekjoler og skreddersydde herredresser.

Startet i garasjen

– Før jeg kom hit jobbet jeg med søm fra et eget syrom i garasjen. Søm har vært en hobby i mange år. Nå var det på tide å åpne et sted og ta dette ut til et større publikum, sier Sylwia Fridman som etter åpningen av Glam Room 1. februar har hatt nok å henge fingrene i.

Det har ikke manglet på kunder; både menn og kvinner.

– Menn som kommer hit er enten veldig klesbevisste eller de har en kropp utenfor A4-segmentet og har vanskelig for å finne noe som passer. Ellers er det forestående selskaper og brylluper som gjør at kundene kommer hit. Selskapskjoler er populært. Mange kvinner vet hva de vil ha, men klarer ikke å finne det i vanlige butikker, forteller Sylwia Fridman.

Skreddersydd: Mitch van dem Borsch fikk skreddersydd dress hos Glam Room.
Skreddersydd: Mitch van dem Borsch fikk skreddersydd dress hos Glam Room. Foto: Jon Gran

Alt på ett sted

Mens en skreddersydd dress koster 5000 kroner, starter prisstigen for brudekjoler på 8000 kroner.

– Vi skal jo drive med skjønnhet, velvære og design, og vi ønsket å starte business sammen. Mange kunder som har bestilt brudekjoler ønsker også å gjøre noe med sminke og hår. Så nå kan vi tilby alt på ett sted, forklarer Maren-Eline Haugaard Johansen.

Linda Marie Juklestad Aasheim har lang fartstid som frisør. Hun har vært daglig leder i frisørkjeden På Håret og har vært med i over 100 reportasjer i KK i Bli Ny-spalten.

– Jeg bruker nok litt mer tid per kunde enn det de fleste andre frisører gjør. Hver enkelt skal få litt ekstra tid hos meg. Jeg tar ikke lett på det å være frisør, sier hun.

– Og nå skal dere tjene fett?

– Det er neppe sannsynlig: Det vi ønsker er at dette skal kunne gi oss en anstendig lønn. Og så håper vi jo at våre tilbud skal bli så godt mottatt at vi kan vokse og bli større.

Veldig ønsket

Daglig leder i Lilleeng Helsepark, Finn Grønseth, synes det er storveies å ha fått inn damene inn i helseparken:

– Vi var veldig opptatt av å få det konseptet inn her. Det passer så godt inn i vår velværeprofil, og løfter hele senteret her. Dette er veldig positivt for oss. Så skal det sies at disse damene har vært veldig flinke og stylet hele rommet selv. De er usedvanlig dyktige, ærgjerrige og målbevisste.

– De holder et faglig høyt nivå og leverer høy kvalitet. Om en tid vil dette rommet være for lite. Det er jeg helt sikker på, sier Finn Grønseth.

Les originalartikkelen her