Siste nyheter
NYHETER
Enata | Suksess i Moss
855
post-template-default,single,single-post,postid-855,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode_grid_1300,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-14.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-7.1,vc_responsive

Suksess i Moss

Suksess i Moss

ESTATE nyheter           av Thor Arne Brun – 15. oktober 2015

Enata Eiendom opplever et eventyrlig salg i Rosenvinge Park på Høyda i Moss. En uke etter salgsstart, var 23 av 31 leiligheter solgt. Det vil si over 70 prosent.

Dette er første byggetrinn av en total utbygging av 280 boenheter på tidligere TrioVings ærverdige område på Høyda i Moss. Størstedelen av kjøperne er voksne i alderen 50 +, men også yngre har latt seg friste.

Enatas administrerende direktør Espen Klevmark er overveldet av responsen. Men samtidig ikke overrasket, da dette er et resultat av en lang og nitidig prosess i forkant, for å skape et riktig totalkonsept.

Enata har allerede investert flere hundre millioner kroner i den 110 mål store tomten – lenge før spaden stikkes i jorden for boligutbyggingen. Ferdig utbygd er det snakk om en omsetning her på godt over en milliard kroner.

– Vi var trygge på at vi hadde et godt produkt å tilby. Men det var selvfølgelig svært gledelig å få bekreftelsen på at vi har truffet innertier, og at våre boliger har vist seg så attraktive i forhold til våre konkurrenter, sier Klevmark.

– Hva er det som har trigget kjøperne? 

– Det er definitivt helheten – summen av de store grep og de små detaljene som er gjort her gjennom fire år, svarer Klevmark.

Han trekker spesielt at de har tatt vare på en viktig industrihistorie ved å bevare flere av de gamle industribyggene.

– Det enkleste og billigste hadde vært å rive, sier han.

– I tillegg har de fasilitetene som allerede er ferdig bygget, slik som peisestuen og gjesteleiligheten, samt opparbeidelsen av parken og torget vært salgsutløsende. Og 4. januar åpner Lilleng Helsepark og Restaurant Ro midt i parkområdet.

– Dette viser at vi realiserer det vi lover, sier han og poengterer at ikke alle i boligbransjen er like gode på akkurat det.

– Det er lett å vise fine bilder og komme med fagre løfter, men det er ikke alltid det er ferdigstilt like fint som lovet når prosjektet står ferdig, sier han.

Les originalartikkelen her